Information om sms-systemet

19. september 2019
Et forsøg på afklaring omkring sms fra Vandværket og Varmeværket:
Kloakeringsarbejdet medfører, at der kan ske fejl ved gravearbejdet, således at et rør bliver revet over. I de tilfælde gør vi ALT for at reparere hurtigst muligt - og har ikke tid til at sende sms'er ud. Ofte er det klaret på ganske kort tid. Tager det meget længere tid, udsender vi sms.
Hvis en afbrydelse kan planlægges, så udsender vi sms.
Systemet tager automatisk tlf-numre fra teleselskabernes database på de adresser, der er berørt af afbrydelsen. Man behøver altså ikke at tilmelde sig! Du kan selv tjekke om dit tlfnr er kendt på web-siden: 118.dk
I to tilfælde skal man selv gøre noget. Det viser sig, at vi ofte er ude for disse fejl:
  1. Uden at folk selv ved det, så er deres tlfnr IKKE registreret af teleselskabet. Kontakt dit teleselskab og få nummeret registreret og/eller opret selv nummeret via vand eller varmes hjemmeside.
  2. Mange har en arbejdsgiverbetalt telefon. Den er IKKE registreret på din egen adresse, men hos arbejdspladsen. Gå selv ind på enten fjernvarmens eller vandværkets hjemmeside og registrer tlf-nummeret, som du ønsker beskeden skal gå til. Husk selv at holde det ajourført, hvis du skifter nummer!